اخبار و مقالات

اعلام کرد: کشف 15 تن میوه قاچاق در بندر شهیدباهنر
تاریخ انتشار : 1395/5/19 ساعت 11:03:48

گمرک ایران

اعلام کرد:
کشف 15 تن میوه قاچاق در بندر شهیدباهنر
۰۹:۱۶ (سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط

ماموران گمرک شهید باهنر از یک دستگاه کانتین یخچال دار تعداد یکهزار و چهار کارتن میوه قاچاق شامل سیب درختی، لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال کشف کردند.

مهدی رضایی مدیرکل گمرک شهیدباهنر در این خصوص گفت: مأموران این گمرک هنگام بازرسی از محموله زنجبیل که توسط یک دستگاه کانتینر یخچالی حمل می‌شد مقدار 1004 کارتن میوه قاچاق به وزن 15781 کیلوگرم که در انتهای کانتینر جاسازی شده بود کشف کردند.
مهدی رضایی افزود: این محموله قاچاق شامل سیب درختی، لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال بود که در جوف 3250 کارتن زنجبیل به وزن 21775 کیلوگرم طی یک فقره اظهارنامه قطعی به گمرک اظهار شده بود.
مدیرکل گمرک شهیدباهنر درخصوص نحوه جاسازی این محموله اظهارداشت: این محموله پس از خروج از اسکله جهت ارزیابی به گمرک شهیدباهنر منتقل گردید که با هوشیاری مأمورین این گمرک مغایرت کالای اظهاری با کالای ارائه شده مشخص شد و پس از تخلیه کامل و تشریفات ارزیابی مشاهده گردید که تعداد 1004 کارتن میوه تازه که اظهار نشده بود به وزن 15781 کیلوگرم و به ارزش ریالی یک میلیارد و 28 میلیون ریال در داخل محموله زنجبیل جاسازی شده است.
مهدی رضایی بیان داشت: محموله کشف شده با توجه به عدم اظهار کالا و ممنوعیت ورود میوه خارجی به کشور برابر ماده 113 قانون امور گمرکی قاچاق اعلام شد.